17 листопада

ACNE STUDIOS. Щирий максималізм

«Я вважаю, що креативність не обмежується лише одним типом самопрояву — це багато аспектів, які складаються у єдине ціле», — зауважує засновник ACNE STUDIOS Джонні Йоханссон. Вочевидь, саме завдяки цьому підходу шведський бренд існує вже понад 20 років, і наразі є одним з найвпливовіших гравців у фешн-індустрії. Пропонуємо зануритися у всесвіт ACNE STUDIOS та ближче познайомитися з брендом, який ніколи не розчаровує.

Засновник Acne Studios Джонні Йоханссон Фото: CAMERA PRESS

Джонні Йоханссон з дитинства був оточений творчістю. Своїм першим модним спогадом він називає джинси матері. Маленькому Джонні не подобалися пропорції цих джинсів і особливо кишень — через кілька років майбутній дизайнер дасть цьому раду. Мати Йоханссона була мисткинею, а батько грав на гітарі. Джонні й сам планував стати музикантом. Завершивши старшу школу, він заснував рок-гурт Violet, в якому співав і грав на гітарі, займався сет-дизайном, добирав луки для виступів та створював постери — словом, був креативним директором.

У 1996 році Джонні співзаснував творчу формацію ACNE, натхнену «Фабрикою» Енді Воргола. Ця абревіатура розшифровується як Ambition to Create Novel Expression, тобто, «прагнення створити новітню виразність». Об’єднання працювало у напрямках реклами, музики, графічного дизайну та моди. Свій шлях у модну індустрію ACNE почав з деніму — у 1997 році було створено 100 пар синіх джинсів з червоною строчкою. Засновники подарували їх своїм друзям, знайомим та родичам. Цей реліз мав великий успіх, і вже у 1998 році бренд почав випускати повноцінні колекції, представлені в магазинах по всьому світу. ELLE та Vogue звернули увагу на молодий лейбл, підтримуючи його публікаціями. Згодом бренд взяв назву ACNE STUDIOS, підкресливши самостійність модного напрямку.

У 2005 році бренд запустив ACNE PAPER — журнал про мистецтво, культуру та моду, який виходить раз чи двічі на рік. А вже у 2006 році шляхи співзасновників ACNE Джонні Йоханссона і Томаса Скогінга розійшлися. ACNE STUDIOS та ACNE PAPER вийшли з творчої формації ACNE, яка, до речі, теж досі існує.

У 2008 році бренд випустив одну з найгучніших своїх колаборацій — разом з Lanvin, на чолі якого тоді стояв Альбер Ельбаз. ACNE STUDIOS також співпрацювали зі шведським брендом Fjällräven. Втім, більшість колаборацій бренду зосереджена на мистецтві. Кожного сезону ACNE STUDIOS залучає до роботи художників: керамістів, скульпторів, живописців та представників інших дисциплін, створюючи капсульні колекції на стику арту та моди. Часто це — молоді митці, не дуже відомі широкому загалу. Джонні Йоханссон каже, що не розділяє загального захоплення співпрацею з зірками та інфлюенсерами — такий напрямок видається йому дивним. Наприклад, свого часу бренд відмовився працювати з Каньє Вестом. Замість хайпових рішень ACNE STUDIOS дотримується напрямку вищезазначеної мультидисциплінарності та принципів щирості. Колекції бренду — це постійне протиставлення візуальних категорій. Серйозність зіштовхується з іронією, складні інтелектуальні речі — з простою базою. Все це поєднується загальним концептом, який завжди лишає простір для власних інтерпретацій.

Колекція Acne Studios Women's FW 21

Джонні Йоханссон не має класичної модної освіти — він вчиться на власному досвіді та помилках, на досвіді інших людей, знаходить рішення в мистецтві та шведському неокласицизмі. Він не зараховує бренд до «скандинавського мінімалізму», а напроти називає себе максималістом. Дійсно, ACNE STUDIOS пропонує максимум варіацій для втілення власного стилю, максимум комфорту та якості. Остання є частиною sustainable-політики бренду, а щорічні звіти про неї можна знайти у відкритому доступі. До того ж з 2008 року бренд є учасником організації Fair Wear Foundation, яка допомагає контролювати етичність умов праці на фабриках, з якими співпрацює ACNE STUDIOS.

Колекція Acne Studios Men's FW 21

ACNE STUDIOS не наслідує тренди, а встановлює їх. Вважається, що саме цей шведський бренд запустив тренд на millennial pink — пудрово-рожевий колір, що так полюбився мілленіалам. «Говорячи про моду, мені подобається слово ‘чесність’. Я прагну створювати сучасне і водночас особисте», — розмірковує Йоханссон. Чесно кажучи, осінньо-зимова колекція сповнена сучасних речей, які особисто ми вважаємо необхідними на цей сезон. Глянцеві пуховики та об’ємні дублянки для шведських й українських морозів, клітчасті сорочки з мазками фарби для розслабленого мистецького настрою, базові речі для основи образів і цікаві аксесуари для того, аби відполірувати лук своїм деталізованим стилем. ACNE STUDIOS дає безліч можливостей створити унікальні комбінації — актуальні, але персональні. Словом, від цього бренду завжди можна отримати максимум.

Перейти до жіночої колекції Acne Studios FW'21

Перейти до чоловічої колекції Acne Studios FW'21

Підпишіться на розсилку
arrow