Streetwear'ом єдині. Три бренди Spazio, що визначають вуличну моду
4 червня

Streetwear'ом єдині. Три бренди Spazio, що визначають вуличну моду

В останнє десятиріччя вулична мода перестала бути нішевим явищем. Стереотипи про те, що streetwear підходить лише для підлітків чи представників субкультур, вже також давно розвіяні. Сьогодні streetwear-дизайнери очолюють імениті модні будинки, а великі бренди створюють трикотажні костюми та принтовані футболки, аби відповідати запитам вуличного стилю. Сучасна мода тяжіє до злиття субкультур та характерів, виступаючи спільним знаменником між індивідуальним і універсальним. Це особливо помітно у напрямку streetwear, який активно розвивається, не в останню чергу, завдячуючи наведеним нижче брендам.

Лондонський бренд Aries був заснований італійкою Софією Прантерою, яка переїхала до Лондону, аби вивчати дизайн у коледжі Central Saint Martins. В той самий час Софія захопилася рейв-культурою, а пізніше опинилася у скейт-ком’юніті. Ці фактори вплинули на формування її стилістичних переконань, які розвивалися і під час роботи в магазині Slam City Skates, куди Прантера потрапила одразу після випуску з коледжу. Наприкінці 90-х вона стала співзасновницею бренду Silas. У 2010 році разом з графічним дизайнером Фергусом Перселлем Софія запустила Aries. На той час streetwear переживав не найкращі часи, і колекція принтованих футболок унісекс була не дуже радо прийнята в Парижі. 10 років по тому такі футболки – одна з найголовніших категорій мало не кожного прогресивного бренду. Софія не впевнена, чи вони з Фергусом перебачили майбутнє – вони лише щиро робили те, що подобалося їм самим. Приблизно такої стратегії бренд дотримується і зараз – з тією лише різницею, що тепер експерименти врівноважуються десятирічним досвідом. Aries базується в Лондоні, але 90% речей виготовляються в Італії. Бренд працює з перевіреними фабриками та майстрами, відмовляючись від масового виробництва на користь високої якості. Окрім графічних принтів, Aries відомий використанням tie-dye орнаментів – такі речі фарбуються вручну італійськими майстрами. У своїх колекціях Софія фокусується на сміливій кольоровій гамі, іронічних принтах та маркерах субкультур, які втілюються у безкомпромісно самодостатніх і комфортних речах.

На відміну від Aries, для яких рейв-культура – лише один з маленьких пазлів загальної естетики, для польського бренду MISBHV – це фундамент. Заснований у 2013 році Наталією Мачек і Томасом Вірським, лейбл набув популярності саме завдяки локальним клубам. Наталія робила футболки з принтами, які дарувала своїм друзям. Запитів на футболки ставало все більше, і з ентузіазму Наталі та Томаса розвинувся повноцінний бренд. Східноєвропейське середовище – другий стовп, на якому тримається MISBHV. Засновники бренду завдячують своєю естетикою місцю та часу, в яких вони зростали – Польщі періоду між СРСР та ЄС. На цій базі сформувався мікс субкультур, специфічного вуличного стилю та оригінальних ідей MISBHV, що швидко припав до душі міжнародній модній спільноті. Дизайнери пригадують, як одного дня друкували футболки в студії, що належала панкам, а наступного показували колекцію в рамках Тижня моди в Парижі. Це відбулося у 2015 році, а через рік бренд організував презентацію на New York Fashion Week. З того часу історія MISBHV доповнилася багатьма досягненнями: колабораціями з Reebok і Сітою Абеллан, створенням офіційних луків для GTA та відкриттям власного музичного лейбла. MISBHV Recordings випускає мікси, записані для бренду діджеями й за сумісництвом друзями засновників. Наталя з Томасом також організовують рейви, співпрацюючи з представниками міжнародної музичної сцени, в тому числі з київською СХЕМА. Мачек та Вірський кажуть, що випускають лише ту музику, яку хочуть слухати самі, та роблять лише той одяг, який хочуть носити. В кожній речі вони прагнуть транслювати ідеї свободи, справжності, ескапізму та сексуальності. А ще – sustainability. З початку пандемії засновники ґрунтовно задумалися над цим питанням. Тепер пакування MISBHV створюється з на 100% перероблених матеріалів, екосумки – з перероблених пластикових пляшок, а в колекціях використовується органічний котон. Бренд обіцяє докласти усіх зусиль, аби і далі розвиватися в цьому напрямку та розширювати recycling-зону. Якість – ще один показник sustainability, характерний для осмисленого виробництва та шопінгу. Спортивні топи та велосипедки, футболки та худі, брючні костюми та аксесуари MISBHV слугуватимуть не один сезон завдяки матеріалам, крою та універсальності, адже вдягати ці речі можна буквально будь-куди, від вечірки або рейву до прогулянок та занять йогою.

Бренд 032c також тісно пов’язаний з культурою. Його перша повноцінна ready-to-wear колекція була показана на виставці Pitti Uomo в січні 2018 року – через велику кількість відвідувачів дебютний показ доводилося проводити тричі поспіль. І це не дивно – для того, аби здобути таку лояльність аудиторії, молодий бренд працював роками. За 032c стоять Йорг і Марина Кох – подружжя, що заснувало однойменний берлінський журнал. Проєкт 032c завжди був присвячений культурі. Спочатку подружжя влаштовувало вечірки та виставки, а журнал випускався у форматі фанзіну. Згодом 032c став одним з найголовніших незалежних видань, що особливим чином досліджує зв’язок моди, мистецтва, літератури, архітектури та політики. Журнал вирізняється не лише своїм червоним кольором Pantone, на честь якого отримав таку назву, але й поєднанням вільного креативу з експертною аналітикою та сміливими темами. Те саме можна сказати й про бренд одягу. Йорг та Марина замислили створити бренд через 15 років після роботи над журналом. Спершу лінія одягу складалася з футболок, пінів, шкарпеток та іншого мерча, але з часом 032c почав випуск самостійних жіночих і чоловічих колекцій. За цей час бренд вже встиг взяти участь в успішних колабораціях, наприклад, з Birkenstock та adidas. За дизайн відповідає Марина, що раніше працювала з Prada, Yeezy та Jil Sander. Дизайнерка не обмежує себе в експериментах, проте прагне створювати зручний носибельний одяг. У випадку 032c, класичні силуети streetwear, як то худі чи об’ємні футболки, проходять випробування культурною релевантністю, і лише після цього потрапляють у виробництво. Весняно-літня колекція бренду, що створювалася незадовго до початку пандемії, передбачливо присвячена комфортним речам: затишним світшотам, об’ємним сорочкам та м’яким брюкам. Напис SYSTÈME DE LA MODE – це лейтмотив 032c, своєю чергою, присвячений дослідженню системи моди, яка взаємодіє з культурними явищами. І це – чи не єдина система, причетність до якої викликає ентузіазм.

Підпишіться на розсилку
arrow